Tuesday 29 November 2011

Kenapa???

assalammulaikum...



 Korang apa khabar?? Sihat? Ok ari ni aku nak mengkonpius kan kepala otak aku ni. Tadi aku ade la borak2 sikit. Tetiba terkeluar satu soalan yng sangat kejam..... Kenapa ade sesetengah wanita tidak mahu kahwin??Kenapa? Apa fasal aku buat entry fasal kahwin ni??Da menggatal ke??hehe tak de la lambat lgi woi..


 Ok, berbalik pada tajuk. Kenapa? Aku pun buat la research kat google. (Haha ade ke kat bende tu). So, ada beberapa sebab kenapa wanita tak nak kahwin... :--


1) YAKIN AKAN KEBOLEHAN SENDIRI


 Dorang ni biasanya akan beranggapan dorang boleh buat ape yang lelaki boleh buat. Apa yang boleh dibuat..contohnye macam panjat pokok kelapa ke, membuat rumah, membuat pasal, da sebagainya. Jadi dorang tak perlu kan lelaki dalam hidup dorang.



2) TIDAK SUKA PADA LAKI.


Hah? Apa kes..mungkin da serik kot kena tipu ke an....tapi ade sesetengah dari dorang ni nak anak. Macam mane ni...tabung uji makmal mungkin boleh membantu...


3) WANITA YANG BERWAWASAN TINGGI KE PUNCAK ALAM seksyen 2


Wanita macam ni bagus. Ada cita-cita, dia nak berjaya dulu baru kahwin. Jadi kalau gaduh ke ngan suami, kena cerai ke, takde la terkontang-kanting hidup die.


 tapi cita-cita tu jangan tak masok dek akal lak...



4) DEMAND YANG TINGGI


 Kalau ejaan aku salah tolong betul kan. Macam mana tu. Ye la mungkin belum kahwin banglo sebijik da dimintanya. Tapi aku rasa yang ini macam lari tajuk je....takpe la...


tapi kalau cincin tikam sape yang nak....ke nak kena tikam??woi2 jangan cari pasal woi....



5) DIA TAK TAHU APA ITU KAHWIN

 Ni da kategori nazak ni. Mungkin dia tak abes belajar fizik kot masa sekolah. Tak pun masa matapelajaran tu dia lari pergi belajar menjahit ke....




bahaye ni sile rujuk pade doktor2 sakit puan yang berdekatan ye...






aku rasa cukup ar tu....tu hak korang kan....aku lambat lagi...haha...ok hati-hati dengan kuman darat ok...

sekian adiosta......peace =D
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

1 comment:

ayumie sakura said...

nama ko aku tag kat blog aku tgok la..
http://ayumie-sakura.blogspot.com/2011/11/contest-blog-simple-by-bubu.html