Sunday 26 May 2013

Cinta, jangan salah ngerti.

Assalammualaikum...




Yarrrr!!! Kembali saya lagi dalam entri kali ni. Baru je beberapa hari lepas saya hupdate, kini hupdate lagi. Takde kerja. Jadi ini la keje saya (padahal kerje berepah dalam beg kena buat)




Ok ok k.o. Hahaha kita terus je ke tajuk. CINTA . Datang melalui perasaan secara tiba2. Meresap ke dalam hati dan kemudian hadir nya KASIH . Apa pasal aku jiwang memalam buta ni. Sudah..


Henti kan. Pasal cinta mesti orang kait kan dengan KAPEL <(malas nak warna kan). HAHAHAHA!! Bila kapel je orang akan sebut berkasih tidak mengikut waktu dan ketika. 24 jam bercinta je. Bia la. Terasa aku. Hahaha.


Sesetengah pasangan bercinta ada yang ala kadar je. Mesej tak selalu, call jarang, pesbuking kadang2. Ada yang kapel hardcore. All the time berkasih. Tapi ada pasangan yang buat KAPEL ni nampak teruk bebeno la. Dorang buat apa. Maksiottt. Ish3. Tak elok ye adik2. Bak kata pepatah kerana nila setitik, bertompok baju sekolah aku. Haahahah


Apa yang patot di buat dan apa yang patot tak dibuat?? Ayat ganas yang aku guna kan ini. Hahahaha    



1)  Valentine Day


Jadah apa la aku mention benda ni. Benda ni tak wajib pun kita sambut. Malah tak elok bagi pasangan yang belum ada ikatan yang sah. Yang da kahwin tu pi lantak la nak sambut.

Yang tak patut:





Yang sebeno nye patot:






2) Berdating

Yeayyy!! Benda ni selalu orang buat. Aku?? Ermmmm ye dating memang ramai orang laku kan. Hujung minggu ke an. Tapi jangan la melebih-lebih. Meraba-raba. Da macam jahanam je perangai.


Kena ada jarak yang selamat la. Kalau boleh berteman kan orang yang muhrim bagi wanita. Waaaa baik ko aku hari ni. Hahahaha

*malas lukis. Tak reti




3) Permainan Perasaan

Ni jangan main2 woi. Perasaan bukan sejenis permainan macam PS3 ke, XBOX ke. Perasaan ni macam cokelat. Ada pelbagai jenis cokelat. Apa yang aku merepek ni. Hahahaaha







Hahaha sendiri mentafsir la ek. 




Sebenar nya cinta yang paling setia adalah cinta pada Allah, cinta pada Rasul, Cinta pada ibu dan ayah. Pertemuan, jodoh, ajal maut rezeki semua Allah yang tentu kan. Kita cuma perlu berdoa dan berusaha. Hahaha


Sampai sini je la ek. Penat pula menaip. Nasib menaip. Kalau menulis memang tak hupdate la benda ni.




p/s: entri kali ni macam baik sikit kan. Hahahahah sekali sekala.







Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

1 comment:

Shawn Razaleigh said...

hahahha. betul

kandas akhirat dgn cinta dunia semata.